V o y e u r (ficcão)

Curta Metragem
Roteiro de
Lin de Varga
Voyeur

Sinopse de Curta-Metragem
Trajano é um voyeur contumaz. De seu apartamento, usando binóculos, olha os moradores de um condomínio em frente. Já há algum tempo, vem observando, particularmente, uma jovem que mora no 10º andar do referido condomínio. Percebe-a em vários momentos do dia-a-dia, tomando banho, despida na sala, etc.
Paralelamente a isto, Trajano começa a receber telefonemas de uma mulher que se diz também moradora do condomínio por ele observado. Esta mulher vai, em um crescendo de ligações, irritando-o. Trajano, no entanto, prossegue no observar a jovem, percebendo que ela, mais e mais, parece alimentar uma compulsão a debruçar-se sobre o parapeito da janela do seu apartamento.
Por fim, certo dia, Trajano supõe que ela vai jogar-se pela janela e praticar suicídio. Neste momento, está no auge da irritação com a mulher que lhe telefona. De fato, está falando com tal mulher, quando vê a jovem, segundo seu ponto de vista, pronta para lançar-se janela abaixo.
Ele corre para o condomínio em frente, pensando em salvar a moça.
A mulher, que também observa Trajano com um binóculo, vendo-o correr para o condomínio, pensa que ele enlouqueceu e vai fazer-lhe algum mal em seu apartamento, no mesmo 10º andar. A mulher pega uma arma e espera no corredor, para surpreendê-lo. Mata-o quando ele alcança o andar.
A jovem, finalmente, aparece sozinha em seu apartamento, debruçada sobre o parapeito da janela para cuidar de um ninho de passarinhos, o que já vinha fazendo há algum tempo, fato que deu a Trajano a impressão de que ela fosse suicidar-se.

V O Y E U R
Perfil dos Personagens

Trajano – 35 anos, 1,70. O Voyeur.
A jovem – 20 anos, 1,65. A mulher que é observada por Trajano.
A Voz/Mulher – 40 ano, 1,60. A pessoa que observa Trajano.

V O Y E U R
Roteiro de Curta-Metragem
de Lin de Varga

Cena 1 – Sala do apartamento de Trajano – Int/Noite.

Não há letreiros iniciais. Trajano é visto olhando no escuro através da janela ampla de seu apartamento um condomínio em frente. Aí, surge, somente, o título do filme: “Voyeur”. Dentre os vários apartamentos com luzes acesas, fixa um deles, no décimo andar. Este apartamento recebe o acolhimento de uma imensa arvore, que cresce de um morro, ao lado do prédio. Trajano pega seu binóculo sobre o sofá, cujas alças mete pelo pescoço. Foca-o na janela acesa do apartamento.

Cena 2 – Visão do apartamento no outro condomínio através do binóculo, ponto de vista de Trajano – Ext/Int/Noite.

Das três janelas do apartamento, só a da sala está com a luz acesa.

Cena 3 – Sala do apartamento (Ao indicar-se a sala do apartamento, daqui em diante, entender-se-á apartamento de Trajano) – Int/Noite.

Trajano não vê ninguém no apartamento em frente. Ele desce o binóculo até o peito. Senta-se em um sofá, dando um muxoxo. O telefone toca ao lado, sobre uma mesinha. Trajano pega o fone.

Trajano
Alô

A voz ao telefone é feminina. Será ouvida em off.

A voz
Trajano?

Trajano
Eu?

A voz
Como vai?

Trajano
Quem é?

A voz
Alguém que te observa.

Trajano dá um sopro, sinalizando desagrado.

A voz
Sou sua vizinha.

Há uma pausa.

Trajano
É mesmo? Vizinha?

A voz
É, vizinha.

Trajano
Aqui, do prédio?

A voz
Não, moro no condomínio em frente ao seu. Vejo você sair quase todo dia.

Há um estalo e a linha, de repente, cai.

Trajano
Alô! Alô!

Sua voz fica obliterada pelo som intermitente que sai do aparelho.

Trajano
Um trote (fala, quase num murmúrio)

Cena 4 – Sala do apartamento – Int./Noite.

Trajano levanta-se do sofá e, indo até à janela, olha o condomínio em frente. Põe o binóculo sobre os olhos e foca o apartamento no décimo andar.

Cena 5 – Visão do apartamento no outro condomínio, através do binóculo, ponto de vista de Trajano – Ext/Int/Noite.

Vê-se a sala com a luz acesa. Há vários móveis em uma sala bem decorada. Um computador no canto, à direita. Uma jovem começa à atravessar a sala. Usa uma calcinha branca, tem os seios grandes e estão nus. Os cabelos são castanhos claros e estão soltos sobre os ombros.

Cena 6 – Sala apartamento – Int/Noite.
Trajano tem uma expressão de êxtase ao apreciar a jovem (morde os lábios).

Cena 7 – Visão do Apartamento, ponto de vista de Trajano (ao indicar-se visão do apartamento, daqui em diante, entender-se-á o apartamento da jovem observada por Trajano) – Ext/Int/Noite.

A jovem, passando pela sala, chega à porta de um cômodo adiante, à esquerda. Acende o interruptor. Um banheiro fica inteiramente iluminado. Ela se despe da calcinha. Em dado momento, volta à janela. Está de frente. Seu sexo é como uma mancha uniforme e negra. A jovem olha para fora e segue para o banheiro.

Cena 8 – Sala do apartamento – Int/Noite.
Trajano mantém-se estático, binóculo sobre os olhos, fixando o apartamento no condomínio em frente.

Cena (inserção) 8-A .
É focalizado um relógio na parede do apartamento de Trajano. O relógio denotará a passagem de um certo tempo.

Cena 8 – Sala do apartamento – Int/Noite.
Continuação. Trajano olhando através do binóculo.

Cena 9 – Visão do apartamento, ponto de vista de Trajano – Ext/Int/Noite.
A jovem surge na sala, esfregando com a toalha o cabelo, vigorosamente. Aproxima-se da janela, enquanto envolve o corpo na toalha. Debruça-se sobre o parapeito e fica olhando para fora. Ela se inclina bastante. A árvore, ao lado, chega quase a tocá-la. Finalmente, afasta-se.

Cena 10 – Sala do apartamento – Int/Noite.
Trajano abaixa o binóculo e olha o relógio na parede.

Cena (insercão) 10-A – É focalizado o relógio na parede, demonstrando a passagem de um certo tempo, representativo do quanto a jovem ficou à janela.
Trajano (quase em um murmúrio)
Vinte minutos… ( ou dez, cinco minutos, etc., o que for adequado ao ritmo do filme).

Cena 11 – Quarto de Trajano – Int/Noite
Trajano dorme. Ele se mexe e murmura incompreensivelmente. Sonha (o sonho de Trajano é mostrado em flashes).

Cena 11-A (flash) – Sonho de Trajano.
A jovem aproxima-se da janela, nua, no condomínio em frente.

Cena 11 – Quarto de Trajano – Int/Noite.
Continuação. Trajano dorme.

Cena 11-B – (flash) – Sonho de Trajano.
A jovem inclina-se sobre o parapeito da janela.

Cena 11 – Quarto de Trajano – Int/Noite.
Continuação. Trajano dorme.

Cena 11-C (flash).
A jovem lança-se pela janela.Cena 11 – Quarto de Trajano – Int/Noite.
Continuação. Trajano ergue-se na cama, os olhos esbugalhados. Está suando. Respira convulsivamente.

Cena 12
– Sala do apartamento – Int/Dia.
Trajano está novamente de pé, binóculo nos olhos, olhando o apartamento da jovem.

Cena 13 – Visão do apartamento, ponto de vista de Trajano – Ext/Int/Dia.
A jovem usa um camisão branco. Inclina-se sobre o parapeito da janela, junto à árvore. Os cabelos soltos, devido à sua inclinação, caem sobre os ombros. Apoia-se no parapeito com as duas mãos. Inclina-se intensamente. Volta-se, finalmente, e desaparece além do retângulo da janela.
(Aqui, o tempo não é determinado. O que se destaca é a intensa inclinação da jovem).

Cena 14 – Sala do apartamento – Int/Dia.
Trajano baixa o binóculo. Espele o ar pela boca, como se aliviado. O telefone toca. Trajano atende.

Trajano
Alô?

A voz
Trajano?
A mesma voz da noite anterior (ouve-se a voz em off ).
Trajano
Sim…

A voz
Como vai?

Trajano
Diga quem você é, ou vou desligar.

(Pausa)

Trajano
Alô? Alô?

A voz
Aproxima mais da janela…

Trajano
Quê?!

A voz
Vai até à janela…
Trajano aproxima-se bem da janela, com o telefone no ouvido.
A voz
Estou vendo você bem, agora.

Trajano
É?… Em que apartamento você está?

(pausa)

A voz
Olha com seu binóculo.

(Trajano, intrigado, põe o binóculo sobre os olhos).

Trajano
Você pode me ver?

A voz
Você não é o único que tem binóculo por aqui.

Cena 15 – Visão do condomínio, perspectiva de Trajano – Ext/Int/Dia.
O binóculo passeia pelos vários apartamentos do condomínio em frente. Estanca em uma das janelas no décimo andar. O apartamento ao lado daquele da jovem que Trajano vem observando. Vê nele uma mulher com um binóculo sobre os olhos, próxima à janela.

Cena 16
– Sala do apartamento – Int/Dia.
Continuação

Trajano
É você, então? (Sorrindo).

A voz
Sou eu.

Trajano
Como é seu nome?

Cena 17 – Visão do apartamento da mulher de binóculos – Ext/Int/Dia.
A mulher desce o fone até o aparelho ao seu lado e tira o binóculo de sobre os olhos. Segue para um cômodo contíguo, desaparecendo.

Cena 18 – Sala do apartamento – Int/Dia.
Continuação. Trajano abaixa o binóculo e fica olhando para fora.

Cena 19 – Sala do apartamento – Int/Noite.
Trajano olha pelo binóculo o condomínio em frente.

Cena 20 – Visão do apartamento, ponto de vista de Trajano – Ext/Int/Noite.
A jovem está sentada a uma mesa, na sala, digitando no computador. Usa o camisão branco. Em dado momento, levanta-se e chega à janela. Debruça-se sobre o parapeito e olha para fora. Olha também para a árvore que quase a toca. A jovem coloca as mãos entre os galhos da árvore.

Cena 21 – Sala do apartamento – Int/Noite.
O telefone toca. Sem descer o binóculo, Trajano o atende.
Trajano
Alô! (Rude).

A voz (a mesma mulher que telefona sempre – off).
Oi, Trajano.

Trajano
Você, outra vez!

A voz
Outra vez.

Trajano
Por que que não me deixa em paz, heim?

A voz
Que falta de delicadeza!

Trajano
Vê se me esquece!

A voz
Você está com o binóculo, meu bem?
Trajano dirige o binóculo para o apartamento ao lado, no condomínio, 10 andar, ou seja, aquele da mulher de binóculos.

Cena 22 – Visão do apartamento da mulher de binóculos, ponto de vista de Trajano – Ext/Int/Noite.
A mulher observa Trajano com seu binóculo.

Cena 23
– Sala do apartamento Int/Noite.
Trajano
Dois binóculos não se beijam.

A voz
Não? Talvez sejam feitos um para o outro.

Trajano
Vou desligar.

A voz
É falta de…
Trajano volta a focalizar a janela da jovem que ele vem observando.

Cena 24 – Visão do apartamento, ponto de vista de Trajano – Ext/Int/Noite.
A jovem está na sala do apartamento. Demonstra certa inquietação e se dirige para o banheiro. Pára. Olha para a janela. Vem até ela. Inclina-se sobre o parapeito. Sua inclinação é, a cada ato, mais e mais acentuada.

Cena 25
– Sala do apartamento – Int/Noite.
Trajano olha através do binóculo a jovem. O telefone toca.
Trajano
Alô! (Gritando).

(Pausa)

Trajano
Está me olhando? (Pergunta, mais calmo, enquanto desce o binóculo).

Trajano
Você está me olhando. (Afirma).

(Pausa).

Trajano
Você se sente responsável por mim?

A voz (a mesma voz feminina – off)
O quê?

Trajano
Você se sente responsável por mim?

A voz
Deveria?

Trajano
Você me observa. Eu pertenço à sua percepção.
(Pausa)

Trajano
Estou-lhe aborrecendo?

A voz
Não… (De forma apagada).

Trajano
Surpreendi você, não é? É bom enquanto não há envolvimento.
Trajano, usando novamente o binóculo, desloca sua visão para o apartamento ao lado daquele da jovem, o da mulher de binóculos.

Cena 26 – A visão do apartamento da mulher de binóculos, ponto de vista de Trajano – Ext/Int/Noite.
A mulher de binóculos o observa, com o telefone no ouvido.

Cena 27 – Sala do apartamento – Int/Noite.
Continuação. Trajano volta a focar o apartamento da jovem. Fica estarrecido.

Cena 28 – Visão do apartamento, ponto de vista de Trajano – Ext/Int/Noite.
A jovem está com os braços apoiados sobre o parapeito, inclinada. Levanta a perna e pousa um pé no parapeito da janela, como se nele fosse subir.

Cena 29 – Sala do apartamento – Int/Noite.
Trajano
Meu Deus, não é possível! Porra! Não faz isso comigo!

Cena 30 – A visão do apartamento da mulher de binóculos, ponto de vista de Trajano – Ext/Int/Noite.
A mulher de binóculos, houve as palavras nervosas de Trajano ao telefone (em off). Aqui, as palavras podem ser desdobradas, conforme a necessidade de ser mostrada a tensão que se pretende desenvolver.

Cena 31 – Sala do Apartamento Int/Noite.
Trajano lança para o alto binóculo e telefone. Corre e sai pela porta do seu apartamento.

Cena 32 – Sala do apartamento da mulher de binóculo – Int/Noite.
Vê-se, pela primeira vez, o rosto da mulher, de perto. Está atônita. Ouvira o grito lancinante e o xingamento ao telefone. Larga o binóculo e o telefone.
A mulher (Para si mesma).
Ele enlouqueceu, meu Deus! Que que vai fazer? Saiu porta à fora.
A mulher chega até à janela e olha para baixo.

Cena 33 – Visão do pátio do condomínio, ponto de vista da mulher do binóculos – Ext/Noite.
A mulher vê Trajano atravessando o pátio lá embaixo em desabalada carreira e entrar no condomínio em que ela mora.

Cena 34 – Sala do apartamento da mulher de binóculos – Int/Noite.
A mulher (Para si mesma).
Vem pro meu apartamento! Porra, enlouqueceu; vem me pegar!

Cena 35 – Quarto do apartamento da mulher de binóculos – Int/Noite.
A mulher entra no quarto e pega um revólver em uma mesinha de cabeceira.

Cena 36 – Sala do apartamento da mulher de binóculos – Int/Noite.
A mulher se coloca junto à porta de saída. Encosta a cabeça na porta, tentando ouvir o elevador. Ela treme nervosamente. Os olhos estão saltados.
A mulher
Meu Deus, acho que tenho que sair! Vou sair! Vou ficar lá fora… Tenho que surpreender ele…

Cena 37 – Corredor do 10 andar – Int/Noite.
A mulher sai de seu apartamento, revólver em punho. Espera, apontando para o elevador. A porta deste se abre abruptamente. Surge Trajano. Ele avança sobre a mulher.
Trajano
Por favor, precisamos ajudá-la! Aquela jovem…

A mulher
Não se aproxime, não me faca mal!
A mulher dispara o revólver. Trajano desaba com o tiro que recebe no peito.

Cena 38 – Sala do apartamento da jovem que era observada por Trajano – Int/Dia.
A jovem sai do banheiro e se dirige a janela. Seus cabelos estão molhados. Ela está envolta em uma toalha. Tem uma expressão de felicidade. Inclina-se sobre o parapeito e olha para um ninho de passarinhos na árvore que acolhe o apartamento. Sorri. Inclina-se e toca o ninho, carinhosamente, onde há alguns filhotes.
Jovem (Com uma expressão de contentamento).
Eu vou cuidar de vocês, tá, meus queridinhos!? Agora tenho que ir trabalhar, à noite a gente se vê.
A jovem se afasta desaparecendo no retângulo da janela.

LETREIROS
FIM DO ROTEIRO
Lin de Varga

Tradução em Inglês

Voyeur
(Fiction)

Short Film

Script by
Lin de Varga
Voyeur
Short Film Scenario

Trajano is an obstinate voyeur. From his apartment he looks, through his binoculars, at the householders who live in a building just in front of his. He has been watching a particular young lady who lives in the tenth floor for a long time. He usually watches her having shower ,taking her clothes off in the living room and etc, at different times of the day.
Meanwhile, Trajano receives phone calls from a woman who says she lives in the same building Trajano has been observing. As time goes by, these calls gradually annoy Trajano. However he continues watching the young lady who seems to be compulsive to lean forward her apartment window sill.
One day, indeed, Trajano thinks the young lady is going to jump from the window, trying to get suicide. At the same time he is really angry with the woman who usually calls to bother him. In fact he is talking to her by the phone when he realizes the young lady is ready to jump.
Then he runs fast in the direction of the building where the young lady lives in order to try to avoid her jump. On the other hand, the woman who also observes Trajano watching her building from his binoculars, sees him run into her building and thinks that he has gone mad and that he will do something bad to her in her apartment which, by coincidence, is also in the tenth floor.
Therefore she takes a gun and waites for him in the hall to surprise him. As soon as he reaches the tenth floor, she suddenly kills him.
The young lady finally appears alone in her apartment, leaning forward the window sill to take care of a bird’s nest, something that she has been doing for quite a long time and that made Trajano think that she was going to get suicide.
Voyeur
Character’s Profile
Trajano – 35 years old, 170cm. The voyeur.
The young lady – 20 years old, 165 cm. The woman who is watched by Trajano.
The Voice/Woman – 40 years old, 160 cm. The person who observes Trajano.
Yoyeur

Short Film Script
By Lin de Varga

Scene 1 – Trajano’s Living room – indoor/evening
There are no inicial inscriptions. Trajano is seen, watching in the dark through the wide window of his apartment, a building just in front of his. Then the title of the movie suddenly in shown : “Voyeur”

Among many apartments, which are all with lights on, one in the tenth floor is focused. This apartment is sheltered by a huge tree which comes from a hill next to the building. Trajano picks up his binoculars on the sofa and fits its strap around his shoulder. Then he focuses on the apartment window with the lights on.
Scene 2 – View of the other apartment building through the binoculars, from Trajano’s point of view. The young lady’s apartment – outdoor/indoor/evening

From all the three windows of the apartment, just the living room is with the lights on.

Scene 3 – Trajano’s Living room – indoor/evening
Trajano doesn’t see anyone in the apartment ahead. He slides his binoculars until the chest, sits on the sofa and makes a noise indicating annoyance. The telephone , on the coffee table rings, and Trajano picks it up.
Trajano

Hello

The voice by the phone is female. It will be heard in off.

The voice

Trajano?

4
Trajano

That’s me!

The voice

How are you?

Trajano

Who´s that?

The voice

Someone who has been watching you.

Trajano blows showing displeasure.

The voice

I’m your neighbor.

There is a pause.

Trajano

Really? My neighbor?

The voice

That’s it. Your neighbor.

Trajano

Here, from my apartment building?

The voice

No, I live in the building just in front of yours. I see you going out almost everyday.
5
There is a quick noise and the line suddenly is off.

Trajano

Hello! Hello!
His voice is obliterated by the intermittent sound going out from the telephone.
Trajano
That’s a joke (he speaks almost whispering)

Scene 4 – Trajano’s Living Room – indoor/evening
Trajano stands up from the sofa, walks to the window and looks at the building ahead. He uses his binoculars and focuses on the apartment at the tenth floor.

Scene 5 – The young lady’s apartment through Trajano’s point of view – outdoor/indoor/evening

The lights are on in the living-room. There are many pieces of furniture in a very well-decorated room. There is a computer at the right corner. A young lady crosses the living room. Her sumptuous breasts are naked and she is only wearing white panties. Her light brown hair is untied by her shoulders.

Scene 6 – Trajano’s Living room – indoor/evening
Trajano licks his lips showing excitement while appreciating the young lady.

Scene 7 – The young lady’s apartment through Trajano’s point of view – outdoor/indoor/evening

The young lady heads to another room on the left. She switches on the light. The bathroom is lighted up. She takes off her panties and in a certain time she comes back to the window. At this moment she can be entirely seen and her genitals is like a black uniform spot. The young lady looks outside and walks back to the bathroom.
6

Scene 8 – Trajano’s Living room – indoor/evening
Trajano keeps himself still with his binoculars watching the apartment building ahead.

Scene 8 – A
A clock on the wall is focused in Trajano’s apartment. The clock will set the time which goes on.

Scene 8 – Trajano’s Living room – indoor/evening
Trajano is watching through his binoculars.

Scene 9 – The young lady’s apartment through Trajano’s point of view – outdoor/indoor/evening

The young lady shows up in the living room while toweling her hair down vigorously. She walks to the window as she covers her body with a towel. She leans on the window sill and looks outside. She leans deeply. The tree next to the apartment almost touches her. Finally she walks far from it.

Scene 10 – Trajano’s Living room – indoor/evening

Trajano lowers his binoculars and looks at the clock.

Scene 10 – A
The clock on the wall is focused showing the time the young lady stood by the window.

Trajano (almost whispering)

Twenty minutes… (or ten, five minutes, etc, whatever is better to the film rhythm)
7

Scene 11 – Trajano’s Bedroom – indoor/evening

Trajano sleeps. He turns and whispers nonsense words. He dreams (Trajano’s dreams are shown in flashes).

Scene 11 A (flash) – Trajano’s Dream
The young lady gets close to the window, naked, in the apartment ahead.

Scene 11 – Trajano’s Bedroom – indoor/evening
Continuing…Trajano sleeps.

Scene 11 B
(Flash) – Trajano’s Dream
The young lady leans herself on the window sill.

Scene 11 – Trajano’s Bedroom – indoor/evening
Continuing… Trajano sleeps.

Scene 11 C (Flash) – Trajano’s Dream
The young lady jumps from the window.

Scene 11 – Trajano’s Bedroom – indoor/evening
Continuing… Trajano gets up from the bed with bulging eyes. He sweats and breathes convulsively.

Scene 12
– Trajano’s Living room – indoor/day
Trajano is standing by the window with his binoculars watching the young lady’s apartment.

Scene 13 – The young lady’s apartment through Trajano’s point of view – outdoor/indoor/day

She wears a white shirt and leans on the window sill next to the tree. Her untied hair falls upon her shoulders. She upholds on the window sill with both hands and leans intensively. She turns back and finally disappears through the rectangular frame of the window.
8
(Time here is not determined. The young lady’s intense leaning is what must be focused).

Scene 14 – Trajano’s Living room – indoor/day
Trajano lowers his binoculars and breathes relieved.
The phone rings and he answers to it.

Trajano

Hello!

The voice

Trajano?
The same voice from the evening before (it is heard in off)

Trajano

Yes…

The voice

How are you?

Trajano

Tell me who you are or I will hang up.

(Pause)

Trajano

Hello! Hello!

The voice

Get closer to the window

9
Trajano

Pardon me?!

The voice

Go to the window

Trajano gets closer to the window while listening to the phone.

The voice

I can see you better now

Trajano

Really? Which apartment are you?

(Pause)

The voice

Look with your binoculars

(Trajano, intrigued, puts his binoculars upon his eyes)

Trajano

Can you see me?

The voice
You are not the only one using binoculars around here

Scene 15 – View of the building through Trajano’s perspective – outdoor/indoor;day

The binoculars pass over many apartments of the building ahead. It stops in one of the tenth floor window, the one next to the young lady he has been watching. Then he sees a woman using binoculars close to the window.
10

Scene 16 – Trajano’s Living room – indoor/day

Continuing …

Trajano

So, that’s you! (He smiles)

The voice

That’s me!

Trajano

What’s your name?

Scene 17 – View of the woman in binoculars – outdoor/indoor/day
The woman hangs up the phone, takes off the binoculars and goes to the other room, disappearing.

Scene 18 – Trajano’s Living room – indoor/day
Continuing …

Trajano lowers his binoculars and keeps looking outside.

Scene 19 – Trajano’s Living room – indoor/evening

Trajano observes the building ahead through his binoculars.

Scene 20 – The young lady’s apartment through Trajano’s point of view – outdoor/indoor/evening

The young lady is typing her computer which is on the table in the living room. She wears the white shirt. Suddenly she stands up and goes to the window leaning on the window sill and looks outside. She also looks at the tree which almost touches her. The young lady puts her hands among the tree branches.

Scene 21 – Trajano’s Living room – indoor/evening
The phone rings and without lowering the binoculars, Trajano answers to it.
11
Trajano

Hello! (he speaks in a rudeness way)

The voice

Hi, Trajano

Trajano

You again…

The voice

Yes, again

Trajano

Why don’t you forget me?

The voice

You are being so unkind to me!

Trajano

Leave me alone!

The voice

Have you got the binoculars with you, darling?

Trajano focuses the binoculars to the apartment beside, in the tenth floor, the one with the woman in binoculars as well.

Scene 22 – View of the woman in binoculars’ apartment from Trajano’s point of view – outdoor/indoor/evening

The woman observes Trajano through her binoculars
12

Scene 23 – Trajano’s Living room – indoor/evening

Trajano

Two binoculars do not kiss themselves

The voice

Don’t they? Maybe they match!

Trajano

I’m hanging up

The voice

What a lack of …

Trajano hangs up and focuses again on the young lady’s window.

Scene 24 – The young lady’s apartment through Trajano’s point of view – outdoor/indoor/evening
She is in the living room. She seems to be irritated with something and goes to the bathroom. She stops and looks at the window. She walks to it and leans on the window sill. The leaning becomes deeper and deeper.

Scene 25 – Trajano’s Living room – indoor/evening

Trajano watches the young lady through his binoculars. The phone rings.

Trajano

Hello! (he shouts)

(Pause)

Trajano

Are you staring at me? (he asks a bit calmer, while lowering his binoculars)

(Pause)
13
Trajano

You are staring at me! (he states)

(Pause)

Trajano

Do you feel responsible for me?

The voice (the same female voice in off)

Excuse me?

Trajano

Do you feel responsible for me?

The voice

Should I?

Trajano

You have been watching me. I belong to your perception.

(Pause)

Trajano

Am I bothering you?

The voice

No… (almost whispering)

Trajano

I’ve surprised you, haven’t I?
It’s good while there is no involvement.

Trajano moves his binoculars again to the young lady’s apartment next to the woman in binoculars.
14

Scene 26 – The woman in binoculars apartment through Trajano’s point of view – outdoor/indoor/evening
The woman observes him through her binoculars while keeping the receiver up.

Scene 27 – Trajano’s Livin room – indoor/evening
Continuing.

Trajano focuses again on the young lady’s apartment. He gets frightened.

Scene 28
– The young lady’s apartment through Trajano’s point of view – outdoor/indoor/evening

The young lady has her arms leaning on the window sill. She raises one leg and puts one foot on the window sill such as she was going to stand up on it.

Scene 29 – Trajano’s Living room – indoor/evening

Trajano

Oh may God! That´’s not possible! Fuck!
Don’t do that to me!

Scene 30 – The woman in binoculars apartment through Trajano’s point of view – outdoor/indoor/evening

The woman in binoculars listens to Trajano’s angry words (in off) – (Here the words can be changed due to the need of tension intended to be shown)

Scene 31 – Trajano’s Living room – indoor/evening
Trajano throws the binoculars and receiver up. He runs fast from his door apartment.

Scene 32 – The woman in binoculars apartment – indoor/evening
15

Her face is seen for the first time. She is scared. She has just heard Trajano’s shout and cursing on the phone. Then she releases the binoculars and the receiver.

The woman (to herself)

He got mad, oh my God! What’s he going to do?
He left in a hurry!

She goes to the window and looks down.

Scene 33 – View of the building patio through the woman in binoculars point of view – outdoor/evening

The woman sees Trajano crossing the patio in a hurry and entering the building she lives in.

Scene 34 – The woman in binoculars Living room – indoor/evening
The woman (to herself)

He’s coming to my apartment! Fuck…he got mad!
He’s coming after me!

Scene 35 – The woman in binoculars bedroom – indoor/evening
The woman goes to her bedroom and picks up a gun from a bedside table.

Scene 36 – The woman in binoculars Living room – indoor/evening

The woman stands by the front door. She leans her head on it trying to hear some noisy from the elevator. She is shaking nervously and her eyes are wide-opened.
The woman
Oh my God, I guess I have to leave! I’m going outside… I must surprise him…

Scene 37
– The tenth floor hall – indoor/evening
16
The woman carrying a gun leaves her apartment. She aims the gun to the elevator while waites for Trajano. The elevator door opens and Trajano shows up and moves forward to her.
Trajano

Please, we need to help that lady…

The woman

Don’t get closer! Don’t hurt me!

The woman shoots him in the chest and Trajano falls down.

Scene 38 – The young lady’s Living room – indoor/day

The young lady leaves the bathroom and walks to the window. She has a towel around her body and her hair is wet. She has got a happy expression. She leans on the window sill and looks at a bird nest on the tree next to her apartment. She smiles and leans again touching the nest tenderly where there are some bird pets.

The young lady

I’m going to take care of you my darlings!
But now I’m going to work, all right?

The young lady walks far from them and disappears in another room.

Inscriptions
End of Scrip
Lin de Varga

Comments (1)

canadagoosefrdefevereiro 23rd, 2015 at 4:38

The following comes Katy Perry. Hmm. Eeesh. Can remember the swearing Muppets. Can’t check Katy winning an item tonight. Numerous people performers in your sweetheart’s categories that put into practice the things she does better. Chaussures Christian Louboutin Pas Cher canada goose pas cher Tiffany and Co Australia sale Louis Vuitton bags doudoune canada goose pas cher Rihanna, Eminem, Skylar Pin and Dr .. Dre now. Eminem is discovering more crowd results than Justin Bieber. Perhaps most is not got rid of. Rihanna is supposed to be fighting laryngitis. Well, she’s winning. Skylar Green ‘s killing. Your spouse may well prove the subsequent Dido. Eminem is carrying that effect on the fantastically talented creators flying under any mouth. Dr.. Dre is the best presence in this particular man’s massive white footwear types. The Doc’s constant got which.

The Trailside Museum and zoo occupies the original Fort Clinton site close to the park gateway. Fort Clinton was demolished during construction amongst us route 9W and the Bear Mountain Bridge. The bridge was opened in 1924 considering that longest suspension bridge in the time. At first in 1926 the zoo was a bear family den. It now is relied on as a sanctuary for injured local or rehabilitating animals, bald eagles, bears, deer, otters, and owls. Zoo hours are 10:00 AM to 4:30 PM with free admission. Christian Louboutin Pas Cher Tiffany and Co Australia outlet Louis Vuitton luxury handbags Tiffany and Co UK Louis Vuitton Borse Marissa Connie supply the most styles designer Canada Goose Jakke,Canada Goose Norge having a unique stylish look of the company’s own or have one customized to all your taste on Christian Louboutin UK,and fashion of Puma High T-shirts. Parajumpers Jakke Danmark The fourth thing seem for is type. Desire to to truly feel comfy. Are you appreciate flowers, styles, animal prints, sound colours, cartoons, or distraction? The prospects are almost endless. What is your favored color? May get find a duvet address that will fit your type and need.

If you’re like me and didn’t get money during either the archery or firearms season, we have another opportunity when the archery and muzzleloader season opens November. 27 (and runs until Jan. 15). And an individual have an unfilled WMU specific antlerless tag, you might harvest a single those also with either bow or flintlock. If hunting in WMU 2B, 5C or 5D, doable ! take an antlerless with any legal sporting arm provided you have a doe tag for just one of those WMUs. Nike free pas cher Ray Ban Pas Cher tiffany and co uk Tiffany Bracelets Ray Ban Pas Cher The South Zone dove season will run September. 23 through October. 30, reopening 12 ,. 23 through Jan. 23 with a 15-bird daily bag and just not more than two white-tipped doves. Seattle Seahawks Jersey ike Free Homme Nike free run pas cher Ray Ban Wayfarer Pas Cher Nike Free Pas Cher The incontrovertible fact that the goose is a migratory bird means that built inside of its metabolism is option to put on weight rapidly within the brief period of instance. Just before they migrate they be capable of convert their food to fat quickly. This allows them to sustain their long flights up to the more genial surroundings of their natural winter habitat. It is this built-in mechanism that works extremely well to make the pate. The geese are able by first feeding them on grass and then confining them until finally they are force completely fed up to 4 times a month. The whole process may not take much more than 12 days.

Deixe um comentário

Seu comentário